Jultraditioner

 
Jag tänker ofta på vår familj och vår släkts jultraditioner. Samma sak varje år. Vakna, öppna det som finns i julstrumpan (man blir aldrig för gammal för julstrumpor), äta jullunch hos Farmor och Farfar, åka till Mormor och Morfar, kolla på Kalle, åka till Markim och fira med hela släkten på mammas sida. Det är hur mysigt som helst. Och jag skulle aldrig vilja ändra det även om jag vill testa något nytt. Men det är liksom tradition.
 
Sen kommer Juldagen, som spenderas hos grannarna. Med andra ord, hos Farmor och Farfar med Faster. Middag, julklappar och mysigaste stämningen är vad som bjuds på juldagen hos oss. Även det är något jag aldrig vill ändra på. På julen ska man vara med vänner och familj. Folk som gör en glad och folk som man älskar.
 
Hur är det med er, har ni någon jultradition?

KOMMENTARER

- Ban

Nej. Jag hatar julen. *posiiiitiiiiv*

Svar: Du får väl ta och fira med mig då BaN! :*
Sandra Bergman

2012-12-03 @ 20:33:29
URL: http://bamsbox.blogspot.com

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: