Adam Lambert live

5/2-2012
Dagen behöver ni inte veta allt om, så vi spolar tiden tills vi satt i DN-skrapan och väntade på Adam.

Vi satt innanför fönstrerna på Dn-skrapan (ni kommer fatta grejen med glasrutor sen) jag, Emy, Felicia (Smurfan), Zara, Elin och 2 andra tjejer jag aldrig träffat... (Jessie kom senare). Vi satt och prata, skratta och hade lite allmänt tråk..

När vi hade väntat i kanske 1 timme så ser vi (genom fönstrerna) Jingel-mannen utanför. (och ja, vi fangirlade, iaf jag.. :3) Vi snackade lite med honom och han frågade om vi var där för Adam, och vi sa att vi var det och frågade när han skulle komma. (Eftersom att Sony Music sa att han skulle komma kl. 5, och klockan var då ungefär 10 över..) och han sa att han skulle komma klockan 6... Sen tog vi lite bilder med honom innan han gick upp.

Redan vid halv 6 såg vi en svart bil stanna utanför byggnade (genom fönstret). Vi alla fangirlade fast vi inte ens var säkra på att det var Adam. Men vi fattade det rätt snabbt att det var han när vi såg Nina kliva ur bilen. Vi alla tog papper, penna och kameror och ställde oss på en rad innanför dörren. Då klev han ur bilen (och shit vad snygg han var!) han kom fram mot oss och skrev två autografer (Till Emy och Smurfan) och jag filmade när han gick förbi. Han var riktigt trevlig och sa att han skulle komma tillbaka efter spelningen. (Kl. 8 sa Nina att det va).


Precis när han hade gått förbi
Vi bestämde oss (jag, Emy, Jessi och Smurfan) att vi skulle vänta till 8 för att vi ville ha bild och autograf. Men Zara och Elin var tvugna att gå hem.. Vi stod kvar typ helt stumma för vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, och då kom det fram 3 tjejer till oss och började snacka lite. Dom var också där för att träffa Adam. Så vi snackade lite om hur länge vi vart fans osv.
Sen gick vi tillbaka och satte oss och vänta. Men efter typ 10-15 minuter blev vi sjukt hungriga. Så vi bestämde oss för att gå och äta nånstans. Så vi frågade dom där tjejerna om dom ville följa med, men det slutade med att dom skicka med pengar och vi gick och köpte pizza medans dom vaktade våra saker och dörren. (Dörren gick bara att öppna innifrån...)

Vi gick mot pizzerian och beställde våra pizzor, jag och smurfan beställde en One Direction pizza, och tro det eller ej, men vi fick det! Helt sjukt!

Lite otydligt, men det står 1D med bananer!

När vi satt och väntade på pizzorna så ringer en av tjejerna och säger att dom kanske ska få gå in till spelningen, och att vi skulle lämna pizan i ''lobbyn''. Vi blev sjukt ledsna, men sen kom vi på, dörren?! Haha, jag och Smurfan sprang tillbaka till byggnaden medans Jessie och Emy väntade på pizzorna. Och då sa jag (inte så diskret, med mening såklart!) ''Åhh, jag vill ocksååå se honom liive...'' så Nina hörde det. Hon snackade lite med sina kollegor och sa sen till 4 personer som var där att dom skulle få komma in ''Men viii dååå'' va typ det ända jag tänkte. Sen kollade hon på tjejerna (Dom vi ''kände'') och sa ''Ni tjejer får också komma in'' (Jag och Smurfan satt då bakom dom i en soffa) då hon lutar sig för att se oss och säger ''Ni ALLA tjejer får komma in'' Då doooog vi! Men Jessie och Emy? Vi visste inte vad vi skulle göra. Så jag ringde Jessie och berätta som det va, och sa att vi gick upp. Dom blev fett ledsa, det hörde man i telefonen. Och i hissen upp med Nina och hennes två kollegor sa vi till varandra högt saker som ''Åh dom andra då'' och ''Fett dåligt samvete jag får'' Nina sa då ''Det gäller att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle'' och det hjälpte faktiskt lite.

Scenen

När vi är där uppe ringer Jessie och säger att dom är där nere (med pizzorna). För att vara lite ''diskret'' (NOT) Så jag och Smurfan gick mot Ninas håll och jag sa (rääätt högt) ''FAN, dom är är nere just nu!'' typ... Så att dom skulle höra, men dom sa att vi inte skulle hinna så vi gick tillbaka till våra platser.

Undefär 2 minuter efter kommer en av Ninas kollegor och säger ''Vi går ner och hämtar dom!'' Vi blev sååååå glada! Och 3 minuter senare kommer två glada tjejer med 3 pizzor in genom ingången och fram till oss. Sen började han spela. Och vi ALLA trodde att vi typ skulle dö. Hur faan hamnade vi på Adam Lamberts privat spelning?!


Efter sa en tjej som jobbade där att alla skulle få ta bilder med honom 4 och 4. Pefeeeekt vi som va 4. Hehe jag och Smurfan paxade platserna bredvid honom :3 Vi stod i kön och äntligeeeen var det vår tur. Emy tog min plats bredvid Adam ''HELL NO'' vad det enda jag tänkte och typ tryckte mig in med röven mellan dom. Haha hans min, skönaste på länge! (Plus att vi fick kram efter att dom hade tagit bilden!)


Haha och när vi skulle gå därifrån skulle jag bara ta en bild på honom lite diskreeet, men han såg och vinkade!

Jag vet, sjukt suddig, men jag typ skakade!

När vi skulle gå såg han våra pizzor och ropade ''Piiizzaaa'' efter oss. VI FANGIRLADE SÖÖÖÖÖNDER!

Sen gick vi ner till ''lobbyn'' väntade lite, sen gick vi och snackade lite med dom andra tjejerna som också väntade på honom. Sen till slut kom han! Han hade egentligen bråttom, men på nått sett lyckades vi alla få bild, video, kramar och 5 autografer. Haha skillat!




(Om ni undrar varför vi garvar i slutet så är det för att vi visar våran 1D-pizza för Nina och hon säger att vi e galna!)

Jag har också en video när han säger hej till mig som jag lägger upp sen, och en massa bilder från uppträdandet!

KOMMENTARER

- Cassandra

Vet inte om jag är mest avundsjuk på att du fick träffa Adam Lambert, eller att du fick äta pizza. JAG VILL OCKSÅ HA PIZZA :((((( <3

2012-02-08 @ 22:00:59

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: