En vecka av tankar

 
Sista dagen på lovet var nu här, vad ska jag säga? Inte det mest lyckade lovet i mitt liv direkt. Sitter med papper, böcker och plugg upp över öronen och en miljoner andra saker att göra. Jag har vetat att jag har sjukt mycket grejer att göra hela veckan men har inte haft orken att göra något åt det. Så nu sitter jag här, klocka fyra på eftermiddagen sista dagen på lovet, med minst fem skol-grejer att göra.
 
Ni sitter nog och tänker att jag har mig själv att skylla att jag inte gjort det under lovet, då jag haft mer än en vecka på mig, men jag har mina anledningar. Både när det handlar om mig själv och hur jag mår och när det handlar om allt runt omkring mig, kompisar, hockey, basket osv. När allt inte är rätt där kan jag inte tänka på skolan, då orkar jag inte tänka på skolan och det gör jag inte, inte medvetet iaf. För visst ligger tankarna där och gnager och påminner mig om vad jag har kvar att göra och vilket helvete som åter igen börjar imorgon.
 
Jag ska nu försöka (läs: försöka) sätta mig och plugga lite, åtminstone spanska då det är det viktigaste. Men imorgon blir det samtal med läraren om att byta till engelska-svenska för jag orkar verkligen inte. Det är inte för att jag är värdelös på det, för mina spanska-betyg är helt okej. Men det är som en börda som ligger på mina axlar som bara trycker och trycker och som gör att jag är beredd att ge upp, för det tar på mina krafter alldeles för mycket. Så vi får se vad som händer. Tillbaka till pluggandet nu iallafall.

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: