Parken Zoo

Jag vet inte hur många av er som läser det här som kollade på Kalla Fakta idag, och hur ni som kollade reagerade. Jag kollade iaf, och min reaktion ska vi kanske inte prata om. Jag grät, skrek, svor och kastade saker runt omkring mig. Att se bilderna och videorna vi fick se gjorde så ont, det gjorde så ont i hjärtat att se personen skada oskyldiga utrotningshotade djur för att tjäna pengar, det är sjukt.
 
Programmet handlade, för er som inte såg det, om Djurparken Parken Zoo. Före detta anställda har gått ut med vad som görs bakom låsta dörrar, och det är inget som va rligt att se. Att man t.ex. inte lyssnar på vad vetrinären säger och att det slutar med att en Vit Tiger blir ihjäl-biten. Att man avlivar pumorna för att få plats med en jaguar för att få fler besökare. Och sen säger att dom dog av ålder? Dom var 10 år, det är inte gammalt för en Puma!
 
Sen att dom har mage att ta djuren och lägga dom i en frys! En frys full med döda djur. Det är inte okej att lägga döda djur tillsammans med andra djurs föda. Hur tänkte ni där om jag får fråga? Att man öppnar en stor frys och möts av en död vit tiger, avlivade pumor, döda vildhundar som för övrigt ligger på ett stort berg av döda fåglar som ska föreställa mat till resten av rovdjuren på djurparken.
 
Att man tar ett utrotningshotat djur som man vill flytta, men inte hittar en park att flytta dom till, och avlivar dom. Och att man sedan styckar djuren och gör dom till föda för rovdjuren på djurparken. Och lämnar rester av dom. Att dom tar en liten krokodil som är aggresiv (det är vanligt!!) och avlivar den istället för att omplacera den. Att inte ens försöka hitta ett nytt hem åt den lilla krabaten utan man avlivar den och låter arbetarna flå den för att sedan kunna sälja skinnet!
 
Varför gör då folk det här? Och varför säger dom att dom räddar djuren och är djurvänner? Jo, för att dom är så jävla pengar-kåta och det enda dom tänker på är sig själva. ''Det är ju bara en krokodil, och jag får ju bra betalt'' det måste ju vara så? För inte fan kan dom på fullaste allvar själva tror att dom faktiskt hjälper djuren på något sätt över huvudtaget. Att sedan ljuga om vad dom gjort med djuren som ''flyttas''. Att säga att dom dött av ålder när dom avlivat dom bakom låsta dörrar så att ingen ska se.
 
Jag hoppas att Parken Zoo stängs ner och att den här jävla Helena får något jävla straff för allt hon gjort mot alla oskyldiga djur. Jag hoppas hon får betala för allt hon gjort, att hon får stå för det hon gjort. För det här är fan inte okej någonstans och det finns inga ursäkter. Hon har skadat så många djur och lurat så många människor för att allt hon bryr sig om är henne själv.

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: