RM i Luleå 19-21 Oktober 2012

 
Som jag skrivit åkte jag i fredags upp till Luleå med laget för att det var dags för RM (riksmästerskapen). Vi landade i Luleå runt 4 och åkte då direkt till hotellet. Vi lämnade alla väskor, åt middag och åkte och kollade på en dam-liga match där Northland mötte Järfälla och ur matchen gick Northland som segrare med 110-45. Efter matchen åkte vi hem till hotellet där vi var på rummet tills vi skulle sova. Dt blev sent i mitt rum då allt som hände blev kaos, ska inte rabbla upp allt, men Rachelles säng gick sönder så det blev ett jävla spring upp och ner till receptionen.
 
 
På lördagen var det 2 matcher, den första mot Alvik och den andra mot Gammelstaden. 1 tuff och en nästan omöjlig. Mot Alvik blev det förlust, tjejerna spelade för det mesta bra och vann en peroid. Men matchen slutade 88-47 till Alvik.
Den andra matchen var mot Gammelstaden, laget vi förlora mot förra året med bara nått poäng. (2 om jag inte minns fel) och vi visste att det skulle bli en tuff match. Och så rätt vi hade. Gammelstaden spelade grymt bra, speciellt i försvar. Och tjejerna spelade långt ifrån sitt bästa, och fick inte till något spel. Domarna var dessutom riktiga hemma-domare, hela hallen skrattade för att dom var så dåliga, men alla domare kan inte vara bäst. Det hela resulterade i att vi förlorade med 41-67.
 
 
Söndagen kom och det var dags för den sista matchen i Luleå, och den matchen skulle spelas mot Gladan. Ett lag som precis som oss hade förlorat båda sina matcher. Den här matchen spelade tjejerna bättre, och fick även till mycket snygga snabba uppspel. Allt slit resulterade i att vi vann matchen med 62-31. Bra jobbat brudar! Mer bilder kommer också komma upp här på bloggen så fort jag fått dom från Fanny!

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: