'Dom har tappat Viktor Fasth'



Alltså jag är så sjukt trött på allt snack om Viktor. Ja, vi har tappat vår bästa spelare, och nej ingen kan ersätta honom. Ingen, ingen någonsin. Viktor har gjort så mycket för AIK och AIK har gjort så mycket för Viktor. Jag såg på ett ställe där det stod ''Tomrummet efter Viktor Fasth kommer inte bli så stort som alla tror'' Det är en lögn. Folk som tror på Daniel Larsson, som tror att han kan utvecklas väldigt mycket och bli riktigt bra kanske håller med, men vi som inte gör det gör inte det. Tomrummet kommer bli större än vad någon kan förstå för mig. Det kommer vara enormt.
 
På träningsmatchen mot SSK på Hovet förra veckan grät jag. Jag grät på uppvärmningen, för jag såg att det inte var Viktor som stod i målet. Jag såg det inte bara på numret som jag för övrigt hatar att Larsson har, jag såg det på sättet han spelade. Jag såg på Larssons räddningar att det inte var Viktor. Jag såg det på hur han jobbade. Numret Larsson har är också jobbigt att se. Att det står 31 på ryggen istället för 30 gör ont. Det gör sjukt ont. Det känns fel, det känns inte rätt. Och jag är inte övertygad om att Larsson kommer klara av att ta Viktors plats i AIKs mål, för platsen han lämnade är större än vad folk ser.

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: