Mot slutspel

Sitter just nu och kollar på Magasin 33 då jag inte haft tid tidigare. Samtidigt som jag kollar snurrar massa tankar runt i huvudet, alla handlar om AIK. Om hur säsongen börjat och om hur den kommer sluta. Om allt som hänt sen första bortamatchen mot Timrå.
 
AIK har fått en dålig start på säsongen, skador har varit ett av problemen, men inte bara det. Dom har hittils inte plockat en enda 3 poängare. Riktigt surt och riktigt tråkigt. Med det här har siffrorna på publiken på hemmamatcherna sänkts, och dom minskar efter varje match. Det folk inte förstår är att dom borde gå upp, fler borde komma på matcherna. Det är inte kul att se sitt lag förlora, inte alls, och bara för att dom ''förlorat'' alla matcher hittils (men fortfarande plockat poäng i hälften av dom) så slutar folk komma. Dom tycker inte det är värt det, dom klankar ner på spelarna och slutar stötta dom. Men tänk nu efter, vad hjälper det spelarna? Tror ni dom får mer vilja och vill kämpa mer om Hovet är tomt? På matchen igår låg siffrorna på runt 3300. Det är pinsamt.
 
Det är nu alla supportar som ständigt kommer med ''Igår, idag, imorgon, för alltid'' ska komma till Hovet. Stötta Gnaget ännu mer än vad vi gjort hittils. Står vi där och hejar fram dom mer än vad vi gjort så är jag helt säker på att dom kommer ge mer, för det vi jag att dom kan. Dom har haft sina stunder, stunder då dom varit så jäkla bra, stunder när man suttit med hakan i golvet och tänkt Helvete vad bra dom är! och det är därför man sätter så höga krav på dom, för att man vet hur bra dom kan spela när dom kämpar och har viljan att vinna.
 
Jag tror på AIK, jag tror på att dom kommer ta en slutspels-plats om dom kämpar allt vad dom har, om dom spelar så bra som vi vet att dom kan. Men för att dom ska prestera så måste fansen finnas där. Det hjälper inte dom om häften av alla supportar sitter hemma i sofforna och kollar på matchen för att dom ''inte orkar'' åka till Hovet. Visst missar man matcher, det gör man. Folk jobbar, tränar, har barn och en massa annat. Men att inte åka till Hovet för att dom förlorat alla matcher är fan inte okej.
 
På torsdag önskar jag att alla som har möjlighet åker till Hovet. Sitter ni barnvakt, ta med ungen, ska ni träna, hoppa över den. Det finns fler dagar ni kan träna på. Ni kan springa några varv runt Hovet i pauserna om det nu är så viktigt att träna. Ta med alla ni känner, stora som små, alla behövs, varenda supporter oavsett ålder uppskattas otroligt mycket av spelarna, det kan jag lova. Ger vi dom lite mer stöd än vi gjort, är jag säker på att dom ger ännu mer tillbaka nere på isen. Så kom igen, nu sjunger vi Gnaget till slutspel.
 
Alla till Hovet.
 
 

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: