7-1

 
När jag gick ut från Hovet idag (med Anders jäkligt sköna keps som jag tog) var det med ett enormt leende på läpparna. Jag skrev tidigare att jag skulle till Hovet för att se AIK spöa Rögle, och ja ni, det kan man ju säga att jag fick också. Efter bara 0:52 av första perioden stod det 1-0 till AIK då Janmark satte pucken bakom Rögle-målvakten. Efter 60 spelade minuter var siffrorna ändrade, totalt, och AIK vann med 7-1. Sex olika målskyttar på en match är inte dåligt. Målskyttar blev: Mattias Janmark-Nylén x2, Stefan Johansson, Tobias Viklund, Christian Sandberg, Esa Pirnes och Björn Melin. Den här vinsten och de här tre poängen betyder att vi nu har 11 poäng upp till Brynäs och slutspelsplats och 12 poäng ner till kvalserien. Så tankarna om Slutspel finns fortfarande kvar.

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: