Dick Tärnström

AIK-Timraik 2
Foto: Jesper Zerman
 
Håller man på ett lag är det väldigt vanligt att man har en favorit-spelare, det tror jag att dom flesta har, av olika anledningar. Jag har några stycken i AIK jag med, Blomdahl, DK, Janmark, Little t.ex. Men sen finns det en till, en spelare som likt Viktor Fasth i mitt huvud aldrig kan ersättas, det är Dick Tärnström. AIK's lagkapten, AIK's legendariska back, AIK's bästa spelare enligt mig, han är inte poäng-bäst, eller målskytt, men för mig är han bäst. När jag då fick beskedet idag att, nu är det över, här slutar hans hockey-karriär brast allt. Tårarna bara rann och jag kunde inte stoppa det.
 
Jag kan numer inte tänka ''snart är skadan över, snart är han tillbaka på isen igen'' för det kommer inte hända, och det gör så ont i hjärtat att tänka så. Jag vill ha min Dick på isen, inte på läktaren som en gammal spelare. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, för mycket positivt är det inte. Något som dock är positivt är att Blomdahl tar över och numer är AIK's lagkapten. Det kan bli riktigt bra, men vill fortfarande ha Dick som den personen. Det finns inte mycket jag kan göra eller säga för att ändra det, det är bara att gilla läget. Jag önskar hur som helst Dick världens bästa framtid, med all lycka han kan få för det förtjänar han verkligen. Världens bästa.

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: