Gymnasievalet skapar panik

Tumblr_mh20rl4ati1rcj1iyo1_500_large
 
Det här med att jag redan vet vad jag vill hålla på med i framtiden gör det ganska enkelt för mig att hitta Gymnasium, jättebra tänker ni, men är det verkligen så bra? Jag hade ett gymnasium jag ville gå, jag var helt 100 på att det var det jag skulle välja som förstahandsval. Bra avstånd osv. Men sen började jag se nackdelar, t.ex. att man inte fick ha med sig en egen hund dit. Och eftersom att vi kanske ska skaffa hund till sommaren så vill jag kunna ta med hunden till skolan. Då hittade jag en ny skola, där jag har en kompis och en syssling som går, och där får man även ha med hunden. Men det ligger i Sollentuna, alltså måste jag ta, buss, buss, tunnelbana och Pendeltåg för att komma dit. Vilket jag trodde skulle ta typ två timmar, ytterligare en nackdel. Men sedan sa min kompis att det bara tar strax under en timme för henne och hon bor ungefär där jag bor. Frågan är ju då bara om jag kommer orka pendla så långt två gånger om dagen? Har verkligen panik inför valet, vilket jag ska ta som första och andra, dessutom är de Öppna husen i slutet av Januari bara två veckor innan det är dags att välja, så paniken börjar komma nu, dock lutar det åt Säbyholm (i sollentuna) men man vet ju aldrig, kanske hatar skolan efter det öppna huset, hur som helst, behövde skriva av mig lite haha..

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: