RM Omgång 3 - Norrköping

07:21 rullade bilen med mig och pappa ut från infarten här hemma bort mot Jenni, och 07:35 (typ) rullade den in på deras infart. Där bytte vi bil, och jag, Jenni, hennes mamma och min padre började åka ner mot Norrköping. Där skulle mitt lag spela RM Omgång 3, en match mot Norrköping, och en mot EOS.
 
Första matchen var mot Norrköping, som var sjukt jämn och spännande. Vilket i slutändan ledde till förlängning där vi drog ifrån och vann med 6 poäng om jag inte minns fel (kan ha varit 7 eller 8 också....) Och tack vare den vinsten 'visste' vi att vi var vidare till nästa omgång då vi var ganska säkra på att Norrköping skulle förlora mot EOS.
 
Efter lunch var det dags för tjejerna att byta om igen, och gå till Hall B för att starta sin uppvärmning. Den här matchen, mot EOS, var 'tyvärr' inte lika spännande som den innan. EOS var så pass bra att vi förlorade med ganska mycket. En av orsakerna var dock att en skadade foten och två började känna av sina knä-skador. Hur som helst så hade vi rätt, Norrköping förlorade och vi är vidare till Omgång 4 och kan nu säga att vi tillhör ett av Sveriges 8 bästa lag.
 
 

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: