Särna - Dag 1

 
Tio i sex på morgonen den andra Januari lämnade jag och pappa vår infart för att åka upp mot kallare grader. Vi hade packat bilen full med grejer, allt från kläder till jakt- och skoter-tillbehör. Jag skulle nu för första gången på kanske tre år äntligen åka upp till Särna igen. Resan som skulle ta sex timmar blev snabbt fyra timmar och ett stopp i Falun hos Stefan och Pia för att byta till pappas jaktbil.
 
 
Två timmar var ungefär den tid det tog till Falun, och därifrån återstod 23 mil upp till Särna. Med andra ord, två timmar till. De två timmarna rusade förbi med endast ett stop för att tanka, köpa pensionärs-godis och Redbull. Sedan vidare och rätt som det var åkte vi under Särna-skylten som ni ser på bilden under.
 
 
Innan vi åkte bort mot Stefan och Liz's stuga där vi skulle spendera det närmsta dagarna svängde vi förbi Pärla för att hälsa på honom och Marita. Blev bara en snabbis på ungefär fem minuter innan vi satte oss i bilen och körde de sista minutrarna ut till Stugan där vi möttes av fina Birra som var ute i hundgården, och även lilla Alice som efter en stund kom springandes.
 
Vi gick in, valde rum och sängar och började lite smått packa upp innan det bjöds på lunch. Efter det fortsatte vi packa upp innan jag, pappa, Stefan och Alice tog bilen bort mot jakt-markerna för att leta spår. Pappa och Stefan där fram, och jag i bakluckan tillsammans med Alice. Hur mysigt som helst om man ignorerar att hon försökte klättra fram i bilen och ut genom fönstret som var öppet haha. 
 
Eftersom att ingen utom jaktlaget åker på markerna och ut till stugan så var det oerhört mycket snö på vägarna så fort gick det ju inte direkt. Men vi körde hela vägen ut till jaktstugan och tillbaka i hopp om att få se någon älg, men icke. Ingen älg syntes till, bara spår i snön. Men inte så illa det heller, mest positivt inför jakten som vi skulle ut på några dagar senare.
 
 
Efter det körde vi hem igen för att bara ta det lugnt. Äta middag och umgås. Pappa och Stefan drack öl (oväntat?) och jag myste med vovvarna innan jag vid elva gick och la mig då jag dygnat natten innan. Pappa hade då redan gått och lagt sig (en timme innan typ) så det var bara på med hörlurarna och hur hög musik som helst för att kunna sova. Han snarkar ju inte lite...
 

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: