Särna - Dag 2

Vi bestämde oss för att ta dagen som den kommer när vi var där uppe, men redan första dagen bestämde vi oss för att på torsdagen åka Skoter. Jag tror att klockan var runt 10 när vi lämnade tomten och åkte ut på isen för att åka bort till skoter-leden som skulle leda upp till en skidbacke som jag glömt namnet på några mil bort. De som åkte var jag, pappa, Stefan och Pärla. Eftersom att Stefan har skoter med plats för två åkte jag med honom. Vi började med att åka en bit på en led i skogen bort till Roger där han höll på att snickra i nya huset. Och där träffa vi även Arra och lilla Valpen Brolle, så sjukt söta.
 
Efter det fortsatte vi bort mot vägen vi skulle åka på bort till skidbacken, där mötte vi upp Pärlas fru Marita och en tjej som jag glömt namnet på och hennes dotter Agnes (?). Vi fortsatte därifrån ungefär 3 mil tror jag att det var innan vi kom fram till backen där vi skulle äta lunch. Vi åt lunch för att sedan åka hem då jag fått panik för att dom inte visade jvm-matcher där och med världens sämsta internet så uppdaterade Bam och Anders mig om vad som hände i matchen, tur det. Innan vi åkte gick jag med lilla Agnes för att köpa vantar till henne, så himla söt. Som tur var hann vi hem till sista perioden (typ, hann se halva) så jag bänkade mig framför tv:n med Liz direkt när jag kom innanför dörren.
 

Lite senare på eftermiddagen/kvällen kom Stefan och Pia upp också för att åka med ut och jaga på fredagen. Senare på kvällen kom Maddis (Stefans syster) och Per (hennes kille) kom dit med sin lilla bebis Jeppe och var där en stund åt middag osv. Och Jeppe, hur gullig som helst. Klockan 7 var det hockey, så jag isolerade mig i en av fotöljerna framför datorn med hörlurar. Med tanke på hur matchen gick flög det ganska mycket ord ur munnen och lite blickar från dom andra på det haha..

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: