Blir det en hundblogg nu?

Svaret på frågan i rubriken lyder; kanske. För en blogg är väl som en dagbok på internet? Och i en dag bok skriver man väl, åtminstone bland annat, vad man gör på dagarna? Eller har jag fel? Och nu när jag hämtat min valp, Foppa som han heter, så är det väl i princip med honom jag kommer spendera dygnets minuter.

Så med honom här jag spenderat många av dagens minuter och timmar, eller ja, rättare sagt, den tiden han inte legat på golvet och sovit, vilket han gjort större delen av dagen. Men hans vakna stunder har inte bar spenderats med mig, utan även med lillasyster min och hennes kompis, och grannen. Vid 6-tiden fick vi sedan finbesök av Petra, Frida och Billie. Vilket betydde att lilla valpen fick "leka" (läs; springa efter Billie när han gömde sig för den äckliga valpen) med en hund av liiite större slag. Eller ja, ca. 5 gånger så stor (...typ). Men inte honom emot, det var ju skitkul?

Sedan blev det ännu en tripp upp till Farmor och Farfar, där han däckade på deras altan, medan jag pratade jakt med farfar, och lite om livet med farmor. Du befinner sig valpen på altanen med Foppa, och jag gör som han gjorde hos Farmor och Farfar, däckar i soffan framför tv:n.


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: